3+1 στρατηγικές για να αγαπήσεις το σώμα σου

5116145499_267de3480d_zImage credit : Andrea Parrish – Geyer

Ας το παραδεχτούμε! Η πίεση για  ένα τέλειο σώμα είναι τεράστια στην κοινωνία μας. Η ψηφιακή επεξεργασία των φωτογραφιών των λεπτών σαν ραβδί μοντέλων μας βομβαρδίζουν καθημερινά και προωθούν μια συγκεκριμένη εικόνα ως «ιδανικό πρότυπο» ομορφιάς.
Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν μοιάζουμε στο ελάχιστο με αυτούς που κοσμούν τα εξώφυλλα των περιοδικών.

Παρόλα αυτά,  πολλοί από εμάς πέφτουμε στην παγίδα και επιθυμούμε να έχουμε ένα διαφορετικό σώμα και φτάνουμε στο σημείο να μισούμε αυτό που ήδη έχουμε. Δυστυχώς, έχουμε «τσιμπήσει» στην ιδέα ότι υπάρχει ένα «τέλειο» σώμα κάπου εκεί έξω και εμείς είμαστε οι ελαττωματικοί  και οι άχρηστοι που δεν το έχουμε.

Όταν μισούμε το σώμα μας και δεν το αποδεχόμαστε όπως είναι, κάνουμε περίπλοκη και δυστυχισμένη τη ζωή μας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ποικίλες συμπεριφορές που μπορούν να αποβούν δυσλειτουργικές μέχρι να οδηγήσουν σε διατροφική διαταραχή.

Υπάρχει τρόπος να συμφιλιωθείτε με τον εαυτό σας και να αγαπήσετε το σώμα σας όπως είναι; Αυτή τη στιγμή; Υπάρχουν τέσσερις απλοί τρόποι για να ξεκινήσετε από σήμερα:

1.  Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους.

Ακούγεται σαν μία απλή συμβουλή, αλλά εάν πραγματικά την ακολουθήσετε μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που αισθάνεστε για τον εαυτό σας και το σώμα σας.  Μία από τις μεγαλύτερες πηγές της δυσαρέσκειας με το σώμα μας είναι η σύγκριση με τους άλλους. Σταματήστε την!

Έχετε σκεφτεί πόσο τρελή αυτή η σύγκριση είναι; Είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα με αχλάδια, απλά δεν είναι εποικοδομητικό. Στην πραγματικότητα μας κάνει να νιώθουμε ανήμποροι. Επειδή η αλήθεια είναι ότι τα μήλα δεν είναι εγγενώς καλύτερα από  τα αχλάδια, είναι απλώς διαφορετικά. Μπορούμε να προτιμήσουμε από τα μήλα ή το αντίστροφο, αλλά υπάρχουν θαυμάσια πράγματα τόσο για τα μήλα όσο και για τα αχλάδια. Μπορούμε να απολαύσουμε και τα δύο. Παρομοίως, θα  μπορούσαμε να εστιάσουμε στα ιδιαίτερα στοιχεία του εαυτού μας που μας διαφοροποιούν από τους άλλους, χωρίς να κάνουμε τον εαυτό μας «χειρότερο από…», «άσχημο σε σχέση με…» κάποιον άλλο. Μπορούμε να απολαμβάνουμε να είμαστε ένα «μήλο», ενώ επιτρέπουμε στο άλλο άτομο να είναι ένα «αχλάδι».

2. Ξεκινήστε να παρατηρείτε αυτά που σας αρέσουν.

Είναι καταστρεπτικό για τους εαυτούς μας να «τσιμπάμε» στην ιδέα ότι υπάρχει το τέλειο σώμα και πρέπει να το έχουμε. Η αλήθεια είναι ότι  δεν υπάρχει. Όλοι έχουμε ελαττώματα και πράγματα που δεν αγαπάμε. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αγαπάμε τον εαυτό μας συνολικά. Ένας τρόπος για να αποδεχτείτε το σώμα σας είναι να επικεντρωθείτε σε αυτές τις πτυχές του που αγαπάτε.

Ίσως έχετε όμορφα χέρια, ή τα μάτια σας είναι φωτεινά και όμορφα. Διαλέξτε ένα πράγμα για να ξεκινήσετε. Κάθε φορά που μια αρνητική σκέψη έρχεται για κάτι που δεν σας αρέσει στο σώμα σας, κλείστε αμέσως τα αυτιά σας και θυμηθείτε το χαρακτηριστικό που σας αρέσει.  Θα αυξηθεί η αυτοεκτίμησή σας και θα σας βοηθήσει να δεχτείτε το σώμα που έχετε εάν εξασκηθείτε σε αυτή την πρακτική.

3. Σταματήστε την εσωτερική αυστηρή κριτική.

Δεν χρειάζεται να πιστεύετε οτιδήποτε σκέφτεστε! Έχουμε την τάση να κάνουμε τα πράγματα φρικτά και τεράστια στο μυαλό μας. Μπορούμε να γίνουμε αυστηροί και επικριτικοί με το σώμα μας. Λέμε πράγματα που ίσως ποτέ δεν θα τολμούσαμε να τα πούμε σε ένα άλλο πρόσωπο. Γιατί είναι εντάξει να λέμε τέτοια πράγματα σε εμάς; Δεν είμαστε άνθρωποι εμείς;

Πολλοί από εμάς έχουν μια πολύ ισχυρή αρνητική φωνή, έναν εσωτερικό κριτή που έχει πάντα κάτι δυσάρεστο να πει. Είναι η φωνή που μας λέει πόσο άσχημοι και άνευ αξίας είμαστε. Είναι η φωνή που τροφοδοτεί το μίσος και την απέχθεια για το σώμα μας. Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεται να πιστέψουμε αυτή τη φωνή!

Για παράδειγμα, αν πιάσετε το μυαλό σας να μπαίνει σε μία κατάσταση σύγκρισης ή αρνητικής κριτικής για το σώμα σας «Σταματήστε!» και διαλέξτε μία άλλη σκέψη, μία που να σας εξυπηρετεί περισσότερο και να σας υποστηρίζει.

4. Δώστε έμφαση στην Υγεία.

Και πάλι  το κόλπο είναι να μετατοπίσετε την προσοχή σας. Επικεντρωθείτε στην προσπάθεια να έχετε ένα υγιές σώμα. Έχουμε έρθει σε αυτή τη ζωή για να την απολαύσουμε. Τη ζωή και το σώμα μας!. Όταν  επικεντρωνόμαστε στο πώς αισθανόμαστε, τι βιώνουμε, και όχι στο πώς είναι η εμφάνισή μας, είμαστε σε θέση να είμαστε παρόντες. Να ζούμε στο τώρα!.

Εστιάζοντας στην υγεία σας, σας  δίνει τη δυνατότητα να κάνετε καλύτερες επιλογές για να υποστηρίζετε το σώμα σας και τον εαυτό σας. Αντί να ακινητοποιηθεί το ηθικό σας με το να μην έχετε το «τέλειο» σώμα, μπορείτε να θέσετε στόχους για την προσωπική σας υγεία και να εργαστείτε για να τους καταφέρετε. Στη συνέχεια θα ικανοποιηθείτε από τις σωματικές σας ικανότητες, πώς κινείται το σώμα σας και τι μπορεί αυτό να καταφέρει.

Αν αρχίσετε  να εφαρμόζετε αυτές τις τέσσερις στρατηγικές στην καθημερινή  σας ζωή, θα μπορέσετε σύντομα να το αγαπήσετε και να προωθήσετε μία καλύτερη εικόνα.

Θυμηθείτε, τα παραπάνω είναι μια δια βίου άσκηση, με την καθημερινή προσπάθεια τα αποτελέσματα είναι θεαματικά!

Μαρία Σαμιώτη

Ψυχοθεραπεύτρια-Οικογενειακή Θεραπεύτρια

M.P. on Eating Disorders and Obesity

M.         

W. www.relatecenter.gr

Tags: , , , , , ,

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση