Φιλοσοφία και στόχοι

create-beauty

Εάν:

ü      Πιστεύετε πως η συναισθηματική σας κατάσταση επηρεάζει τον τρόπο που τρώτε,

ü      Αισθάνεστε πως η απώλεια βάρους και η αλλαγή διατροφικών συνηθειών είναι πάνω από τις δυνάμεις σας,

ü      Δεν είστε ικανοποιημένος-η με το πώς δείχνει το σώμα σας

ü      Αποφεύγετε κοινωνικές εκδηλώσεις εξαιτίας της εμφάνισής σας

ü      Έχετε βαρεθεί τις δίαιτες και τις διαιτητικές τροφές

ü      Το φαγητό συνοδεύεται από ενοχές και χάνετε την απόλαυση

ü      Ο τρόπος που φάγατε μία μέρα καθορίζει το πώς θα αξιολογήσετε τον εαυτό σας την συγκεκριμένη ημέρα,

Ένας εναλλακτικός τρόπος απώλειας βάρους είναι αυτό που χρειάζεστε!

Αυτός ο τρόπος απευθύνεται σε όλους και σκοπό έχει την βελτίωση της ποιότητας ζωής σας.

Στο διαιτολογικό γραφείο της Λαμπρινής Μόσχου, με μία νέα μέθοδο, η οποία απορρίπτει το ζύγισμα των τροφών (σε γραμμάρια) και την κατηγοριοποίησή τους σε επιτρεπόμενες και μη επιτρεπτές τροφές,  χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες επιστημονικές τεχνικές και γνώσεις όσον αφορά την μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους μπορεί να σας εγγυηθεί σίγουρα αποτελέσματα.

ü      Μαθαίνετε να ακούτε το αίσθημα της πείνας και του κορεσμού

ü      Διδάσκεστε να αναγνωρίζετε και να ελέγχετε τα συναισθήματά σας

ü      Επιτυγχάνετε την μόνιμη αλλαγή των διατροφικών συνηθειών που «επιβαρύνουν» το βάρος σας και την οριστική απώλεια βάρους

ü      Μαθαίνετε να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας φαγητά και διδάσκεστε πως δεν υπάρχουν καλές και κακές τροφές

ü      Διαμορφώνετε μία «καλή εικόνα σώματος» (ο τρόπος που βλέπουμε το σώμα μας)

ü      Διδάσκεστε τις αρχές της υγιεινής διατροφής με βάση τις συστάσεις της μεσογειακής διατροφής

Βασική προτεραιότητά μας θα είναι να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού σας σε όλα τα θρεπτικά συστατικά και να βελτιώσουμε τους εργαστηριακούς σας δείκτες, με βάση το ιατρικό ιστορικό σας, τον τρόπο ζωής σας, τις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις, την σωματική σας σύνθεση και τον βασικό σας μεταβολισμό.

Επίσης δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην σωστή απώλεια βάρους στις περιπτώσεις που αυτή είναι το ζητούμενο. Με αυτό εννοούμε ότι δίνουμε έμφαση η απώλεια του βάρους να είναι από εκεί που πραγματικά χρειάζεται ο οργανισμός (από το πλεονάζον λίπος), διατηρώντας και αυξάνοντας την μυϊκή μάζα και τα υγρά του οργανισμού.

Το σχόλιο της διαιτολόγου

Η πλειοψηφία των ατόμων που επισκέπτονται έναν διαιτολόγο, δεν το κάνουν για πρώτη φορά. Είναι συνήθως άτομα ήδη πολύ κουρασμένα με το να κάνουν δίαιτες.

Άλλοι έχουν καταφέρει να χάσουν βάρος αλλά δεν κατάφεραν να το διατηρήσουν και άλλοι δεν καταφέρνουν να φέρουν σε πέρας ένα διαιτολογικό πρόγραμμα προκειμένου να φτάσουν στον στόχο βάρους που είχαν θέσει αρχικά, αναφέροντας χαρακτηριστικά και με πολύ ενοχή ότι δεν ήμουν «πειθαρχημένη-ος».

Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.

Αυτή η διαδικασία που έχουν περάσει, τους έχει κάνει να ξεκινάνε κάθε νέα απόπειρα απώλειας βάρους με λιγότερο ζήλο και με την ψυχολογία ότι «δεν θα τα καταφέρω».

Έχουν χάσει την ικανότητα να μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους «διαφορετικό».

Και όλα αυτά γιατί, η λέξη «δίαιτα» είναι συνυφασμένη στους περισσότερους με την λέξη «στέρηση».

Σε ποιον του αρέσει να στερείται ή να αισθάνεται ότι δεν μπορεί να φάει κάτι που μπορεί να τρώνε οι άλλοι γύρω του;

Πολλές φορές αισθάνονται ότι πρέπει να υποστούν κάποιου είδους τιμωρία γιατί δεν είναι έτσι όπως «θα έπρεπε» να είναι.

Σε συνδυασμό με σκέψεις του τύπου:

«ο μόνος τρόπος για να χάσω βάρος είναι η δίαιτα»,

 «για να χάσω βάρος θα πρέπει να πεινάσω»,

«θα πάρω ένα κιλό αν φάω ένα παγωτό»

«είμαι λαίμαργος-η»

«έχω ολοκληρωτικά καταστρέψει την ημέρα μου τρώγοντας ένα σακουλάκι πατατάκια, οπότε ας συνεχίσω να τρώω», κτλ,

Τελικά καταλήγουν να μπαίνουν στον φαύλο κύκλο της δίαιτας και αντί να μειώνουν το βάρος τους, να το αυξάνουν, έχοντας παράλληλα το αίσθημα της διαρκής στέρησης.

Αυτό που μας παχαίνει είναι ο τρόπος που τρώμε, ο οποίος επηρεάζεται από:

ü      την φυσιολογία του οργανισμού (έκκριση ορμονών),

ü      την κάλυψη συναισθηματικών αναγκών μέσω του φαγητού (πχ θυμό, άγχος, στεναχώρια, κτλ),

ü      τις διάφορες διατροφικές συνήθειες που έχουμε διαμορφώσει και

ü      τον φαύλο κύκλο της δίαιτας.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να μας οδηγήσουν σε υπερκατανάλωση τροφής και επομένως σε αύξηση του βάρους.

Μόνο εάν δουλέψουμε όλα αυτά τα κομμάτια λοιπόν, τα αλλάξουμε και τα διατηρήσουμε, μπορούμε να μιλάμε για μόνιμη αλλαγή του τρόπου συμπεριφοράς απέναντι στο φαγητό και επομένως για μόνιμη απώλεια βάρους.

Με εκτίμηση, Λαμπρινή Μόσχου

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πτυχιούχος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών

Και Κάτοχος Diploma in Practitioner Skills For Eating Disorders (στις Διατροφικές Διαταραχές)