Μεθοδολογία

equipment-710px

Κατά την πρώτη επίσκεψη στο διαιτολογικό γραφείο η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι να λαμβάνεται ένα πλήρες ιστορικό το οποίο διαρκεί περίπου 1,5 ώρα και περιλαμβάνει:

1.      Μετρήσεις που πραγματοποιούνται στο διαιτολογικό γραφείο:
Αρχικά πραγματοποιούνται σωματικές μετρήσεις, όπως μέτρηση ύψους, βάρους, μέτρηση περιφέρειας μέσης και περιφέρειας γοφών και στη συνέχεια γίνεται η λιπομέτρηση.

2.      Κατά την διάρκεια της συνεδρίας διερευνώνται:

  • o       Διατροφικές συνήθειες και πηγές τους μέσα από την οικογένεια
  • o       Ιστορικό διατροφικών συνηθειών οικογένειας
  • o       Ψυχολογικό προφίλ του ατόμου
  • o       Ιστορικό πορείας βάρους
  • o       Ιστορικό ιατρικών παθήσεων και ιδιαιτεροτήτων του ατόμου
  • o       Αλλεργίες – δυσανεξίες – προτιμήσεις – απέχθειες του ατόμου
  • o       Λήψη τυχόν φαρμάκων ή σκευασμάτων
  • o       Ιστορικό λήψης τροφής
  • o       Περιγραφή καθημερινότητας
  • o       Υπολογισμός Φυσικής Δραστηριότητας
  • o       Εικόνα σώματος και πώς αυτό επηρεάζει το άτομο στην καθημερινότητά του
  • o       Παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση τροφής
  • o       Συναισθηματικά ερεθίσματα που επηρεάζουν την κατανάλωση τροφής
  • o       Τυχόν ύπαρξη βουλιμικών επεισοδίων και χρησιμοποίηση εκκαθαριστικών μεθόδων (εμετοί, αδυνατιστικά χάπια, καθαρκτικά, υπεργυμναστική)

Ανάλυση Σύστασης Σώματος
Τι μετράμε με τον Maltron Body Fat Analyzer (αναλυτής σωματικής σύστασης);
Ανάλυση σύστασης σώματος με μεγάλη ακρίβεια, χρησιμοποιώντας βιοηλεκτρική αγωγιμότητα.

Οι ζυγαριές όσο ακριβείς και αν είναι δεν μπορούν να μας δώσουν τις πολύτιμες πληροφορίες που χρειαζόμαστε για έναν υγιή τρόπο ζωής. Η σύσταση σώματος αποτελεί μία πολύ σημαντική παράμετρο του προφίλ φυσικής κατάστασης και υγείας του ατόμου. Επίσης μας δείχνει την λειτουργία του μεταβολισμού και κατ’επέκταση την δυνατότητα του οργανισμού να χάνει και να παίρνει βάρος. Μέσω της ανάλυσης σύστασης σώματος (λιπομέτρησης), η οποία πραγματοποιείται δωρεάν ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά την διάρκεια της συνεργασίας μας,  παρακολουθούμε από που προέρχεται η απώλεια βάρους.

Μετρήσεις για ολόκληρο το σώμα:

  • Λίπος (%). Αποτελεί ίσως την πιο σημαντική μέτρηση της συνολικής διατροφικής σας κατάστασης.
  • Λίπος (kg). Αποτελεί ένδειξη του πραγματικού βάρους λίπους στο σώμα σας.
  • Λίπος (% minmax). Αντιπροσωπεύει το ελάχιστο και μέγιστο εύρος του φύλου σας και της ηλικίας σας.
  • Δείκτης Μάζας Σώματος (BMI).
  • Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός. Μέτρηση του ελάχιστου ποσού ενέργειας που καταναλώνει ο οργανισμός προκειμένου να πραγματοποιήσει τις βασικές και ζωτικές φυσιολογικές λειτουργίες.
  • Άλιπη Μάζα (kg). Αντιπροσωπεύει το ποσό του βάρους σας που δεν είναι λίπος.
  • Άλιπη Μάζα (%). Το ποσοστό του βάρους που περιλαμβάνει τα οστά, τους μύες, την καρδιά, το συκώτι, τα νεφρά κτλ.
  • Συνολικό Νερό Σώματος (%, Kg). Χρήσιμο για την ερμηνεία της ραγδαίας απώλειας ή αύξησης βάρους. Μας δείχνει τυχόν ύπαρξη κατακράτησης ή αφυδάτωσης.

Πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα;
Έχοντας τη πλήρη ανάλυση της σωματικής μας σύστασης μπορούμε:
• Να υπολογίσουμε με ακρίβεια το ιδανικό μας βάρος
• Να εντοπίσουμε το περιττό λίπος σε διάφορα σημεία του σώματος
• Να μετρήσουμε την μυϊκή μας μάζα
• Να γνωρίζουμε κάθε μήνα πόσο βάρος ακριβώς χάνουμε και τι (λίπος, υγρά, μυϊκή μάζα)
• Να επιτύχουμε μέσω της διατροφής την μείωση του λίπους του σώματος και όχι την απώλεια μυϊκής μάζας.

Τι προετοιμασία πρέπει να κάνετε για την εξέταση;
• Μην καταναλώνετε 24 ώρες πριν την μέτρηση καφέ, τσάι, αλκοόλ, αναψυκτικό. Έχουν  διουρητική δράση και επηρεάζει τη ροή του αίματος με αποτέλεσμα να μην έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα.
• Μη γευματίσετε για τουλάχιστον 3 ώρες πριν από τη μέτρηση.
• Μην καταναλώσετε υγρά για τουλάχιστον 1,5 ώρα πριν την μέτρηση.
• Για τις γυναίκες το ιδανικό είναι η μέτρηση να γίνεται στην μέση του κύκλου της έμμηνου ρήσεως.
• Φροντίστε να μην κάνετε έντονη άσκηση την ίδια ή την προηγούμενη μέρα της μέτρησης.
• Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η χρήση συγκεκριμένων φαρμάκων, κυρίως διουρητικών, επηρεάζουν την ακρίβεια των αποτελεσμάτων.

Σωματικό Λίπος
Το σύνολο του σωματικού λίπους σαν ποσοστό του σωματικού σας βάρους. Ο καθένας μας χρειάζεται λίπος για να είναι υγιής. Το σωματικό λίπος είναι ζωτικής σημασίας για βασικές σωματικές λειτουργίες όπως η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, η αποθήκευση βιταμινών και η προστασία των αρθρώσεων. Όμως το υπερβολικό λίπος μπορεί να βλάψει την υγείας σας. Η μείωση του πλεονάζοντος λίπους φαίνεται ότι μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης, καρδιοπαθειών, διαβήτη, και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Συνολικά Υγρά Σώματος
Τα συνολικά υγρά του σώματος σαν ποσοστό του συνολικού βάρους.
Το νερό παίζει ζωτικό ρόλο σε πολλές από τις διεργασίες του σώματος και το βρίσκουμε σε κάθε κύτταρο, ιστό ή όργανο. Διατηρώντας ένα υγιές ποσοστό συνολικών υγρών σώματος βοηθάμε τις σωματικές λειτουργίες και μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με αυτές. Η καλή ενυδάτωση μας βοηθά να συγκεντρωνόμαστε, αυξάνει την αθλητική απόδοση, βελτιώνει την ποιότητα της επιδερμίδα μας και γενικά μας προσφέρει ευζωία.

Μυϊκή Μάζα
Το βάρος των μυών στο σώμα σας. Οι μύες παίζουν έναν σημαντικό ρόλο ενεργώντας σαν την μηχανή του σώματος στην κατανάλωση
ενέργειας θερμίδες). Καθώς ασκείστε περισσότερο, η μυϊκή μάζα αυξάνει, και με την σειρά της επιταχύνει τον ρυθμό κατανάλωσης ενέργειας. Η αύξηση της μυϊκής μάζας θα αυξήσει τον βασικό σας μεταβολισμό βοηθώντας σας έτσι να χάσετε το επιπλέον λίπος και χάσετε βάρος με υγιή τρόπο.

Εκτίμηση Βασικού Μεταβολικού Ρυθμού
Το ελάχιστο ημερήσιο επίπεδο ενέργειας ή θερμίδων που το σώμα σας χρειάζεται όταν βρίσκεται σε πλήρη ηρεμία (συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου) για να λειτουργεί αποτελεσματικά (λειτουργία αναπνοής, νευρικό σύστημα, ηπατική λειτουργία, νεφροί και άλλα όργανα).
Το 70% των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά χρησιμοποιούνται για το βασικό μεταβολισμό. Όσο πιο έντονη η δραστηριότητά σας τόσο περισσότερες θερμίδες καίτε. Η αύξηση της μυϊκής σας μάζας αυξάνει τον βασικό μεταβολισμό, ο οποίος αυξάνει τις θερμίδες που καίγονται και άρα σας βοηθά να μειώσετε τα επίπεδα του σωματικού λίπους.

Αξιολόγηση Φυσικής Κατάστασης με βάση το σωματότυπο σας
Αξιολογεί την φυσική σας κατάσταση σύμφωνα με τα ποσοστά του λίπους και της μυϊκής μάζας στο σώμα σας. Όσο πιο ενεργός γίνεστε και μειώνετε το λίπος σας, η φυσική σας κατάσταση θα αλλάξει ανάλογα. Ακόμα και αν το βάρος δεν αλλάξει, με την μεταβολή της μυϊκής μάζας και των επίπεδων του λίπους γίνεστε υγιέστεροι αλλάζοντας και τη μορφή του σώματός σας.

Εκτίμηση Σπλαχνικού Λίπους
Το λίπος στην κοιλιακή κοιλότητα το οποίο και περικλείει τα ζωτικά όργανα. Η έρευνα έχει δείξει ότι ακόμη και αν το βάρος και το σωματικό σας λίπος παραμένουν σταθερά, καθώς μεγαλώνετε είναι πιο πιθανό το λίπος να συγκεντρώνεται στην περιοχή της κοιλιάς. Το υγιές επίπεδο σπλαχνικού λίπους, οδηγεί στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων, υψηλής αρτηριακής πίεσης ενώ ενδέχεται να καθυστερήσει την εμφάνιση του διαβήτη τύπου 2.