Να χάσω ή να μην χάσω βάρος; Το κίνητρο…

9918452404_fd067fd5e3_o

Image credit : runonbeat

Πολλές φορές λέτε ότι θέλετε να χάσετε βάρος, αλλά μένετε στις δηλώσεις;

Ξεκινάτε να κάνετε δίαιτα, και μετά από λίγες μέρες υποτροπιάζετε;

Τι συμβαίνει;

 

Δεν φταίτε εσείς! Δεν σημαίνει ότι εσείς δεν είστε αρκετά δυνατοί ή αρκετά αποφασιστικοί! Απλά σας λείπει το κίνητρο!

Το σημαντικότερο για την επιτυχία μιας δίαιτας, είναι το κίνητρό σας! Πριν προβείτε σε δηλώσεις λοιπόν την επόμενη φορά, αφιερώστε λίγο χρόνο να σκεφτείτε ή ακόμα καλύτερα να καταγράψετε σε ένα χαρτί, τους λόγους για τους οποίους θέλετε να χάσετε βάρος. Ποια είναι τα οφέλη για εσάς στο να προσέξετε την διατροφή σας; Ποια είναι τα αρνητικά;

Οι περισσότεροι από εσάς θα πείτε «Μα δεν υπάρχουν αρνητικά! Μόνο θετικά!». Λάθος! Για να είναι σε μία αυξητική πορεία το βάρος σας, σημαίνει ότι για κάποιους λόγους, προσλαμβάνετε περισσότερη ενέργεια από όση χρειάζεστε, καταναλώνετε λιγότερη ενέργεια και ίσως ο οργανισμός σας με τον τρόπο που τρώτε δεν κάνει τις καλύτερες δυνατές καύσεις.

Για να έχετε καταλήξει να συμπεριφέρεστε έτσι, σημαίνει ότι κάποια πλεονεκτήματα θα υπάρχουν και σε αυτήν την συμπεριφορά. Είτε συναισθηματικοί λόγοι, είτε λόγω χρόνου, είτε λόγω αμέλειας, είτε λόγω συνήθειας, κτλ. Η αλήθεια είναι ότι για να αλλάξει το βάρος σας, θα πρέπει να αλλάξουν και οι συνήθειες που σας «επιβαρύνουν». Και αυτό θα πρέπει να γίνει με την προσωπική σας παρέμβαση. Δεν γίνεται να τα κάνει κάποιος άλλος για εσάς.

Εκεί έγκειται λοιπόν το κατά πόσο θεωρείτε ότι θα ωφεληθείτε από αυτές τις αλλαγές.

Θα πρέπει να ζυγίσετε στην δική σας «ζυγαριά», τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα! Αν θεωρείτε ότι το να χάσετε βάρος και ότι αυτό συνεπάγεται (πχ. καλύτερη εικόνα σώματος, μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ευκολία στην ανεύρεση ενδυμασίας, το να αισθάνεστε περισσότερο επιθυμητή, μεγαλύτερη ευκολία στην κίνηση, βελτίωση της υγείας, κτλ) έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από ότι μειονεκτήματα (πχ. το ότι θα είναι καλό να φροντίζω να έχω κάποιες επιλογές μαζί μου, το ότι θα πρέπει να κινούμαι περισσότερο, το ότι θα πρέπει να τρώω συχνά, κτλ), είναι πολύ πιθανόν να τα καταφέρετε.

Η αλήθεια είναι όμως ότι παρόλο που μπορεί κάποιοι να αποφασίζουν ότι τα πλεονεκτήματα είναι περισσότερα, σταματάνε σύντομα την προσπάθεια. Συνήθως αυτό συμβαίνει σε άτομα που διατηρούν για πολλά χρόνια ένα αυξημένο βάρος και τα οποία έχουν ξεχάσει το πώς είναι το να είσαι διαφορετικός, το πώς είναι το να αισθάνεσαι διαφορετικά. Οπότε στην ουσία κυνηγάνε κάτι το θεωρητικό («πρέπει να χάσω βάρος», που έχουν βαρεθεί πλέον και οι ίδιοι να λένε) και στην προσπάθεια που ξεκινάνε δεν έχουν συγκεκριμένο στόχο. Και αυτό είναι που πολλές φορές τους οδηγεί σε υποτροπή.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα θελήσετε να ξεκινήσετε μία νέα προσπάθεια, ξεχάστε τις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειές σας και προσπαθήστε να μην επαναλάβετε τα ίδια λάθη που σας οδήγησαν στην αποτυχία!

Ξεθάψτε τις προηγούμενες εμπειρίες σας! Θυμηθείτε πώς είναι να αισθάνεσαι διαφορετικά! Θυμηθείτε πώς είναι να βλέπεις τον εαυτό σου διαφορετικό! Θυμηθείτε πώς είναι να σου αρέσει ο εαυτός σου και κυνηγήστε αυτό ακριβώς το συναίσθημα! Το να αισθανθώ ξανά έτσι!

Tags: , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Επιχείρηση απώλεια βάρους - Βήμα 1ο, Λαμπρινή Μόσχου, Διαιτολόγος - 04/01/2015

    […] που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν φας… Να χάσω ή να μην χάσω βάρος; Το κίνητρο… Μάθημα θάρρους 11ο: “Μην αφήνετε ποτέ για αύριο, κάτι […]

Αφήστε μια απάντηση