Μάθημα θάρρους 2ο : Πώς θα αντικρούσετε τα επικριτικά σχόλια των άλλων κατά την ώρα του φαγητού

6265879733_96362f1284_zImage credit : Tetra Pak

Είστε στο οικογενειακό τραπέζι κατά το μεσημεριανό σας γεύμα και η μητέρα σας ή ο φίλος σας/φίλη σας την ώρα που τρώτε σας κάνει τα εξής σχόλια : «μην τρως άλλο ψωμί. Φτάνει! Πρόσεχε λίγο βρε παιδάκι μου! Θα παχύνεις!»

Συμβαίνει πολύ συχνά και ειδικά αν το άτομο που σας το λέει, ασχολείται πολύ το ίδιο με δίαιτες και θεωρεί πολύ σημαντικό το ίδιο αλλά και οι άλλοι γύρω του να διατηρούν ένα συγκεκριμένο σωματικό βάρος.

Στην περίπτωση που εσείς αισθάνεστε καλά με το βάρος και το σώμα σας και θεωρείται ότι δεν υπάρχει λόγος να σας το λέει και όλη αυτή η διαδικασία σας ανχώνει και σας εκνευρίζει τότε :

Συμβουλή 1η:                             

Καλό θα είναι να μην ξεκινάτε εσείς οι ίδιοι συζητήσεις για δίαιτες, γραμμάρια, πόσα κιλά είσαι, πόσα κιλά είμαι, κτλ, μαζί της/του γενικά.

Μπορεί η συζήτηση να πάρει προεκτάσεις που δεν είστε προετοιμασμένοι να διαχειριστείτε και τελικά να αισθανθείτε άσχημα.

Συμβουλή 2η :                                                                                 

Ακόμα και αν αισθάνεστε άσχημα για κάποιο σημείο του σώματός σας, καλό θα ήταν να μην το συζητάτε μαζί της/του. Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι ξυπνάτε ένα πρωί και βλέπετε την κοιλιά σας πρησμένη. Αν της/του πείτε «κοίτα πόσο πρησμένη/ος είμαι!», και σας απαντήσει «μα τι λες, μια χαρά είσαι!», θα σκεφτείτε ότι σας το λέει για να αισθανθείτε καλύτερα. Αν σας πει «ναι πράγματι πώς φούσκωσες έτσι, πρόσεχε λίγο», θα σκεφτείτε ότι έχω παχύνει και φαίνεται πολύ. Το πιθανότερο είναι να εκνευριστείτε και με αυτόν που σας το είπε. Το θέμα είναι ότι αν αισθάνεστε οι ίδιοι άσχημα για κάποιον λόγο, ότι και να σας πει ο άλλος δεν θα αισθανθείτε καλύτερα. Και παράλληλα του δίνεται το δικαίωμα να σας κρίνει. Και αυτό μπορεί να το κάνει και σε ανύποπτο χρόνο μέσα στην ημέρα, όπως για παράδειγμα την ώρα που σας βλέπει να τρώτε κάτι που θεωρεί ότι δεν θα «έπρεπε» να το τρώτε. Αυτό σίγουρα θα σας μειώσει την απόλαυση.

Συμβουλή 3η :

Αν διαπιστώνετε ότι σας κρίνει και σας παρατηρεί κατά την διάρκεια του γεύματος, χωρίς να της/του δίνετε εσείς κάποιο ερέθισμα, επιδιώξτε να μην τρώτε μαζί του/της. Με αυτόν τον τρόπο θα προστατεύσετε τον εαυτό σας  από αρνητικά συναισθήματα κατά την διάρκεια του γεύματος που θα μπορούσαν να σας οδηγήσουν είτε σε συναισθηματική υπερφαγία (τρώω για να ηρεμήσω), είτε να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από αντίδραση, είτε να αισθανθείτε τύψεις και να μην απολαύσετε το φαγητό. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει το τσιμπολόγημα προκειμένου να απολαύσετε ή λόγω υπογλυκαιμίας (αν δεν έχετε χορτάσει) ή να επιδιώκετε να τρώτε κρυφά.

Καλό θα ήταν να του εξηγήσετε κιόλας ότι θέλετε να τρώτε μόνοι σας, γιατί με τον τρόπο που σχολιάζει ή ακόμα και σας κοιτάει την ώρα που τρώτε, σας μειώνει την απόλαυση και κάθε άλλο παρά σας βοηθάει.

Tags: , , , , , , ,

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση